12 marca 2015

Ukryty w szkole rygor

W Legnicy napisano nowy kodeks ucznia. Uczniowie przed wejściem do klasy muszą m.in. czekać na pozwolenie wejścia, po wejściu do klasy uczniowie muszą trzymać swe plecaki przy nodze a lekcję muszą zaczynać od stania na baczność przed nauczycielem. Nauczyciele tłumaczyli zmiany w kodeksie ucznia tym że w klasie rządzą uczniowie a nie nauczyciele. W tej szkole wprowadzono żetonowy system nagradzania uczniów. Np. za 10 puzzli można 
po lekcjach korzystać z pracowni komputerowej. Za 14 puzzli można jedno zadanie mniej zrobić na sprawdzianie Za 16 puzzli można być nie pytanym na lekcjach przez cały dzień. Za 18 puzzli można siedzieć z wybraną osobą w klasie w wybranym miejscu. Za 40 puzzli można w nagrodę od wychowawcy wyjść w atrakcyjne miejsce. Za 50 puzzli można dostać słodycze itd. 

W miejscowości Szczodre nauczycielka nie radziła sobie z uczniami i zaklejała im buzie by nie gadały podczas lekcji. Wcześniej biła ona uczniów linijką by utrzymać rygor. 

W Legnicy w Szkole Podstawowej nr. 2 okazało się że są dzieci trudne i nadpobudliwe z ADHD a rodzice dzieci też to potwierdzili, ale to nie powód by wprowadzać reżim i musztrę wojskową do klas. Te nadpobudliwe dzieci trzeba leczyć a nie karać. Tak naprawdę ADHD to nie choroba lecz biologiczna przypadłość. Jedne dzieci są od urodzenia ospałe i powolne w zachowaniach a inne ruchliwe i energiczne. I nie ich wina że zamiast się bawić to muszą chodzić do szkoły. 

W miejscowości Szczodre nauczycielka nie radziła sobie z uczniami bo myślała tylko o sobie, o swoim występie artystycznym jako piosenkarka. 

Suma sum - Nie popieram pomysłów PiS-u by dzieci do szkół chodziły w wieku 7 lat gdy ten wiek obniża się na całym świecie, ale uważam że dopóki instynkt nakazuje dzieciom się bawić a nie uczyć w szkole to powinny one się bawić. Uważam że można pogodzić naukę z zabawą aby ona była naprawdę zabawą a nie nauką by dzieci z ADHD się wyżyły a ospałe się wyspały a wtedy dzieci mogą chodzić do szkół w wieku poniżej 5-ciu lat. 

Brak komentarzy: