15 marca 2013

Kolejny papież

Jorge Bergoglio ( 76 lat ) z Argentyny, syn emigranta włoskiego teraz Franciszek I 13.03.2013 roku został nowo wybranym papieżem Kościoła Powszechnego. Wikipedia udostępniła informacje które pierwotnie kasowała o przeszłości nowego papieża. Chodzi o to czy Franciszek I był zamieszany w zbrodnie argentyńskiej junty. Dziennikarz śledczy Horacio Verbitsky w swojej książce pt. "Cisza" twierdzi, że Bergoglio był zamieszany w porwanie dwóch lewicowych księży w 1976 roku. "Trauw" publikuje ponadto zdjęcie uśmiechniętego Bergoglio z dyktatorem Videla który ma na sumieniu ponad 30 tys. ofiar. Bergoglio wytłumaczył się mówiąc ; "zrobiłem wszystko co mogłem wtedy zrobić biorąc pod uwagę mój młody wiek i kontakty, jakie miałem. Nie miałem wówczas wielu możliwości ani zbytniego znaczenia". Według wielu źródeł dzięki interwencji biskupa Bergoglio po 5 miesiącach obaj duchowni rzeczywiście zostali uwolnieni. Biografowie pisali że Bergoglio zawsze odnosił się bardzo krytycznie do łamania praw człowieka podczas dyktatury, ale zawsze krytykował także lewicowych partyzantów. Ja nie chcę go ani oczerniać, ani wybielać bo żył on w czasach junty i jako kapłan niewiele mógł zrobić gdyż stracił by życie. W tamtych czasach lewicowi ludzie nie byli lubiani, z resztą i dziś, i dlatego dochodziło do mordów. Amerykę łacińską i Południową zalewał komunizm rodem z Kuby a takiej lewicy nie chciało żadne państwo. Stąd powstawały junty które broniły swoje kraje przed taką, złą lewicą. Jakoś udało się przetrwać komunie rodem z Kuby Hugo Chavezowi z Wenezueli. W tamtym regionie Ameryki musi rządzić albo prawica albo lewica a to doprowadza do mordowania się nawzajem. Brak tam demokracji nie pozwala na urozmaicenie sceny politycznej. Tylko urozmaicenie sceny politycznej w tym regionie pozwoli na spokój. Nie może przecież rządzić tylko jedna opcja polityczna bo jest to wtedy dyktatura. Żeby wszyscy o tym wiedzieli to nie było by przepychanek i wojen na świecie. Wracając do nowego papieża ; wydaje mi się że długo on nie będzie piastował tego stanowiska - został on wybrany dnia 13-tego i roku 13-tego, będzie surowy dla aborcji, eutanazji i związków partnerskich i jako obcy bo nie Włoch niewiele zmieni i nie zreformuje Kościoła. Życie ukaże więcej. 

Brak komentarzy: