08 lutego 2016

Przeciw dyskryminacji 1

Postanowiono produkować lalki o różnym wyglądzie by nie "wciskać kitu" dzieciom o tym że tylko szczupła i wysoka lalka Barbie w różowym ubranku jest pożądanym ideałem dla człowieka. Ktoś wreszcie zauważył że 
skoro są ludzie o różnym genotypie to i zabawki powinny być różne. Gdy wyprodukowano i pokazano lalki o różnej tuszy, kolorze skóry i ubranku to zauważyłem że jest normalnie i wreszcie każdy dzieciak może wybrać sobie taką lalkę w sklepie jaką zechce. Zmiany te były właściwe bo nie wykazały skrajności czyli lalki nie były za chude, za grube, za niskie i za wysokie oraz nie przeważał żaden kolor w ubrankach. Te zmiany miały służyć przeciwdziałaniu dyskryminacji u producentów lalek.

Natomiast w Polsce ktoś wzorując się na amerykańskim pomyśle "poszedł ze swoim pomysłem za daleko", bo zaproponował lalki kalekie i na wózkach inwalidzkich. Na taki chory pomysł wpadła dziewczyna niepełnosprawna Izabela Sopolska poruszająca się na wózku inwalidzkim. Ona postanowiła pójść krok dalej i zaproponowała dodatkowo figurki na tych wózkach oraz lalki-figurki z innymi niepełnosprawnościami. 

Uważam że należy zachowywać umiar w swoich propozycjach dla innych ludzi, gdyż one gdy popadną w skrajności to więcej szkód przyniosą użytkownikom. Uważam że należy produkować tylko to co jest przez większość postrzegana pozytywnie i nie drażni zmysłów. Uważam także że osoby o skrajnym wyglądzie, zachowaniach, ubiorze i niepełnosprawnościach chętniej będą sięgać po to co jest normalne niż  po to co jest nienormalne lub inne niż normalne.

Nie będę ukrywać że słowo "normalne" to pojęcie względne. To oznacza że każdy może inaczej je interpretować a mnie chodzi tylko o ogólnie przyjęte normy.

I znowu muszę przypominać to samo co zawsze. To że jakaś osoba lubi skrajności i nienormalności to nie jest powód by to samo narzucać innym ludziom którzy najczęściej są zdrowi oraz normalni w swoim wyglądzie i zachowaniach. Z tego wynika także i to że nie można w imię niedyskryminacji narzucać ludziom tego co jest na codzień odrzucane np. nie wolno pchać na siłę do mediów ( gazety, telewizja i internet ), do programów i filmów telewizyjnych i kinowych, do programów komputerowych, do reklam, w miejsca publiczne ( np. sklepy i urzędy ), na bilbordy uliczne itd. rudych i farbowanych na rudo kobiet, ludzi ciemnoskórych, kalek, niepełnosprawnych w widoczny sposób oraz brzydot bo takie podejście daje odwrotny skutek. Bardziej obrazowo : jak jakieś dziecko będzie zmuszane codziennie do jedzenia tylko szpinaku który jest nawet zdrowy bo zawiera dużo żelaza, to szybko zacznie rzygać po jego zjedzeniu a z czasem nabierze wstrętu do niego na stałe i będzie go wszędzie dyskryminować.

Najlepszym sposobem na niedyskryminację ludzi jest niedoprowadzanie do ich dyskryminacji.

Bonus. - Kto tu jest kolorowy ? - Murzyn mówi o sobie do białego : jak ja rodzę się to jestem czarny, jak dorastam to jestem czarny, jak choruję to jestem czarny, jak się opalam to nadal jestem czarny a jak umieram to też jestem czarny.

Murzyn mówi do białego : Jak ty rodzisz się to jesteś różowy, jak dorastasz to jesteś biały, jak chorujesz to jesteś zielony, jak się opalasz to jesteś brązowy a jak umierasz to jesteś siny - i kto tu jest kolorowy ?

Brak komentarzy: