01 listopada 2014

Reklama na chama

Każdy lubi reklam unikać bo są one natrętne, za głośne, często wyzywające i krzykliwe. Mało jednak było tego chamstwa wobec widzów i słuchaczy, bo od jakiegoś ( dłuższego ) czasu obrzydzają one znane twarze w tym aktorów i filmy w których oni zagrali. Ogląda się ich prawie codziennie na ekranie telewizorów w filmach i programach prawie na każdej stacji, bo nikt nie wpadł na pomysł by zaprzestać emitować 
z góry uznane za najlepsze filmy i programy. Mało jednak było tego chamstwa wobec widzów i słuchaczy to co roku na różne święta telewizja proponuje te same filmy i programy bo zostały uznane za najlepsze. Mało jednak było tego chamstwa wobec widzów i słuchaczy to powtarza się co rok lub kilka lat te same seriale aż do znudzenia. Mało jednak było tego chamstwa wobec widzów i słuchaczy to wykorzystuje się do reklam tych znanych aktorów a to spowodowało że unikamy filmów i programów oraz seriali z ich twarzami. Tak oglądamy przez cały rok i w kolejnych latach to samo czy chcemy czy też nie te same filmy i programy oraz seriale czyli te same twarze aktorów. Bogusław Linda i Marek Koterski wiodą prym w ilości emisji reklam z ich osobami. Teraz eksploatuje się w reklamach niemiłosiernie aktorów z serialu rodzinka.pl przez co coraz mniej ogląda go ludzi. Wiadomo, każda twarz znudzi gdy do obrzydzenia jest powielana. 


Chuk Noris z serialu też został użyty do reklamy, lecz on nie jest nawet do oglądania ze względu na wyjątkową swoją urodę. Ktoś tu wyjątkowo przesadził. Taka reklama i z rudymi odpycha, ale kto tym się przejmuje w mediach. Jak zwykle media zadecydowały o tym aktorze tak jak i o innych mylnie się kierując. Media uważają że znane lub zasłużone dla jakiejś dziedziny osoby na pewno podniosą rangę i oglądalność reklam oraz innych spotów. Skutek jest jednak odwrotny. Każda reklama musi mieć nową twarz by zadziałała. Przez ograniczonych umysłowo decydentów mediów tracą aktorzy i inne znane osoby, gdyż każdą twarz można obrzydzić gdy eksponuje się ją codziennie kilkadziesiąt razy. Uważam że nie wolno używać aktorów i znanych osób do reklam z samego założenia, gdyż te osoby już są znane i uznane a do tego opatrzone. Do reklam rzadko wybiera się twarze aktorów przyjazne dla oka czyli z urodą a to też powód by ich w nich nie zatrudniać. Tylko nowa twarz jest w stanie zainteresować reklamą. Jak widać nie liczy się efekt i zysk z reklam oraz zdanie odbiorców reklam, lecz tylko chora ideologia mediów. Więcej w art. Dyktat mediów oraz Re-klamka. 

Temat ten powraca bo media rządzą się swoimi prawami lecz nie ludzi potrzebami a dla nich tylko zostały stworzone. Uważam że należało by zmienić podejście do oferowanych widzom programów, filmów oraz seriali tak by każdy serial był na antenie tylko raz w tygodniu i zmieniał się na inny po zakończeniu ostatniego odcinka. Natomiast filmy i programy powinny zmieniać się codziennie na zasadzie - tego filmu i programu jeszcze nie było w ostatnim okresie pomijając stałą zasadę że wyświetla się co roku te same znane, uznane i najlepsze. Uważam że każda stacja telewizyjna sama powinna dobierać swój repertuar tak by nie było powtórek jednak może się wydarzyć że na kilku stacjach tego samego dnia mogą pojawić się te same filmy i programy ale wtedy nie można na to narzekać. Chodzi mi głównie o to żeby powtórek było jaknajmniej. Za tym przemawia fakt taki że to co oferują stacje telewizyjne to i tak są to już powtórki. 

Suma sum - Unikaj reklamy, bo nadają je chamy. Odwagi ci doda, przycisk pilota. 

Brak komentarzy: