30 czerwca 2013

Podstęp

Departament sprawiedliwości użył podstępu by zwabić do USA Edwarda Snowdena który wykradł ważne dokumenty dotyczące inwigilacji narodu amerykańskiego. Oskarżył on USA o to że Narodowa Agencja Bezpieczeństwa ( NSA ) i inne amerykańskie służby śledziły i gromadziły dane dotyczące rozmów telefonicznych i aktywności w internecie, zwłaszcza cudzoziemców, ale także obywateli USA oraz NSA o zbieranie tajnych danych z serwerów dziewięciu firm internetowych, m.in. Google, Facebook, Yahoo, YouTube i AOL. Dokumenty przekazał on brytyjskiemu "Guardianowi" oraz gazecie "Washington Post". Do podstępu użyto jego ojca który namawia syna do powrotu. Ojciec po rozmowie z synem zapewnia prokuratora generalnego USA Erica Holdera że syn jest gotów powrócić do USA jeżeli departament sprawiedliwości obieca że nie zatrzyma go i nie zamknie w więzieniu, ani nie nałoży na niego zakazu milczenia aż do zakończenia procesu. Ojcu nakazano mówić że Wikileaks zmanipulowało jego syna. 

Ojciec Lonnie Snowden powiedział także ; "mój syn zdradził swój rząd, ale nie zdradził obywateli amerykańskich". Edward Snowden był pracownikiem CIA oraz prywatnej firmy Booz Allen Hamilton świadczącej usługi dla NSA. Nie mógł on się pogodzić z masową i bezkarną inwigilacją pod nazwą PRISM do której USA nie powinny się dopuścić jako wolny kraj. Snowden zwrócił się do Ekwadoru o azyl a teraz przebywa w strefie tranzytowej lotniska w Moskwie dokąd przyleciał z Hongkongu. USA od Rosji dostały odmowę wydania Snowdena. Obraziło się USA na Rosję lecz W. Putin wyjaśnił że nie odda im Snowdena bo nie mają podpisanego paktu z USA o deportacji. I tak Ameryka dostała "kosza". Myślała że pstryknie palcami i dostanie to co chce. Nie wzięła Ameryka pod uwagę tego że jak sama przekracza przepisy czy normy to nie może liczyć na wyrozumiałość w innych krajach. 

Dziwią się niektórzy dlaczego poszukuje się w USA i poza jej granicami tych co ujawniają złe praktyki rządu, zamiast tych co dopuścili się totalnej inwigilacji na skalę światową. Niestety, świat zmierza do totalnej inwigilacji "w imię bezpieczeństwa" i trudno będzie te zjawisko zatrzymać. Sprzyjają temu zjawisku coraz to nowsze technologie. Zbiera się wszystko o ludziach tylko dlatego że jest taka możliwość a powinno zbierać się tylko dane dotyczące osób podejrzanych i to za zgodą sądu. Ameryka ma już gigant-firmę z gigantyczną pamięcią elektroniczną do przechowywania danych a teraz Chiny budują to samo lecz o większej pojemności. Chinom nie można się dziwić gigantomanii, bo mają największą liczbę ludności. Jak widać, możemy tylko pomarzyć o prywatności. 

W Polsce tak przeszkadza inwigilacja ze strony władzy, że zniszczono aż 31 fotoradarów w ciągu 2 lat na sumę ponad 600 tys. zł. Fotoradary były najczęściej podpalane a część została zniszczona w wyniku "wypadków drogowych". W związku z tą sytuacją Inspekcja Drogowa postanowiła ubezpieczyć urządzenia oraz postawić dodatkowo 60  fotoradarów za 30 mln. zł. Także do tej pory nie poradzono sobie z inwigilacją narodu które są realizowane bezprawnie bo bez zgody sądu. Politycy już 8 lat obiecują że zajmą się ograniczeniem tego procederu, lecz nic nie zrobiły do tej pory. Nic nie zrobiły bo nie mają w tym interesu. Każdej dyktatorskiej władzy zależy jednak na totalnej inwigilacji społeczeństwa, by samej czuć się bezpiecznie. Społeczeństwo się nie liczy bo jest bierne. Gdyby powstawały społeczne ruchy które skutecznie walczyły by z totalitarnymi rządami to nie było by takiego procederu. 

4 komentarze:

kongi pisze...

Nice answers in return of this query with real arguments and telling everything about that. W zamian za zapytania o prawdziwych argumentach są u ciebie ładne odpowiedzi i to mówi wszystko - napisał anonimowy. - Dzięki za komentarz. Staram się na swoim blogu dla czytelników o jasne i zrozumiałe odpowiedzi na pytania jakie stawia nam życie i polityka rządów polskich i innych, gdyż w innych gazetach i blogach oraz w radiu i telewizji czytelnik nie znajdzie innego, nie fałszywego spojrzenia na świat takiego jaki jest u mnie. - kongi.

kongi pisze...

Nie zamieszczam spamów gdyż one utrudniają mi pracę.Z góry za to przepraszam - kongi.

kongi pisze...

Jeśli ktoś chce być na bieżąco z informacjami to musi odwiedzać tę stronę internetową i czytać na bieżąco każdego dnia - 15-07-13

Ten blog był - mogę powiedzieć - istotnym !! W końcu znalazłem coś, co pomogło mi. - 15-07-11

Cześć. Jestem tak podekscytowany bo znalazłem swoją ulubioną stronę naprawdę przez przypadek gdy szukałem na Bing czegoś innego. Niezależnie od wszystkiego jestem tu i teraz by powiedzieć z okrzykiem że jest to niesamowity i ekscytujący post i cały blog. Nie mam czasu aby spojrzeć na to wszystko w tej chwili, ale mam oznakowane i także dodane twoje kanały, więc kiedy mam czas to wracam aby przeczytać więcej. Proszę kontynuuj doskonałą pracę - 15-07-11

Dobre miejsce masz tutaj. Trudno jest znaleźć lepszy artykuł jak twój dziś. Trzeba poważnie doceniać takich jak ty! Trzymaj się !! - 15-07-09

Witaj Drogi. Jeśli rzeczywiście regularnie odwiedzana jest twója gazeta to po tych komentarzach będzie ona bez wątpienia uzyskiwać dobre know-how - 15-07-09

Witam. Jestem tak podekscytowany bo znalazłem swoją ulubioną stronę naprawdę przez przypadek gdy szukałem na Yahoo czegoś innego. Niemniej jestem tu i teraz i trzeba powiedzieć że dziękuję za fantastyczny post i za wszystkie inne interesujące posty tego bloga. (Podoba mi się też motyw / projekt bloga). Nie mam czasu, aby spojrzeć na to wszystko w tej chwili, ale ja to oznakowałem a także zapisałem kanały i twój RSS, więc kiedy będę miał czas to wrócę aby dowiedzieć się więcej. Proszę nadążaj bo to fantastyczne co robisz - 15-07-01 i 15-07-08

Niesamowite! Faktycznie niesamowity jest ten artykuł i mam dużo jasnego pojęcia po jego przeczytaniu - 15-07-06

Witam wszystkich ! Zawartość istniejąca na tej stronie internetowej jest w istocie niezwykłą wiedzą dla ludzi. Dobrze trzymaj się. - 15-07-05

Musisz wziąć udział na jednym z najwyższych konkursów dotyczących jakości stron internetowych w Internecie. I z całą pewnością będzie tak. Bardzo polecam ten portal! - 15-07-04

Z powodu przerwy wakacyjnej z opóźnieniem pojawiają się komentarze i za to przepraszam - kongi.

kongi pisze...

Pozdrowienia z Idaho! Jestem znudzony w pracy, więc postanowiłem sprawdzić twój blog na moim iPhone w czasie przerwy na lunch. Kocham informacje podane tutaj i nie mogę się doczekać kiedy wrócę do domu. Jestem zaskoczony jak szybko twój blog załadował się na mój telefon komórkowy za pomocą WiFi, 3G ... W każdym razie po prostu doskonałe miejsce! - 15-07-04

Zawsze wysyłam posty tego bloga na wszystkie moje kontakty, bo jeśli ja chcę je przeczytać to moi przyjaciele też będą je czytać - 15-07-04

Jesteś bardzo inteligentny. Dlatego można rozpoznać znaczenie postów pod względem tematu. W moim przekonaniu wyróżniasz się z wielu różnych punktów widzenia. Twoje osobiste posty są wybitne - 15-07-03

Wielki post. Ja również będę doświadczał niektóre z tych problemów. - 15-07-03

Piękny! To był bardzo wspaniały artykuł. Dziękujemy za przekazanie tych informacji - 15-07-03

Witam wszystkich. Myślę że coraz więcej jest osób zadowolonych z tej strony internetowej a twoje poglądy są dobre dla nowych użytkowników - 15-07-01

Po prostu nie mogłem odejść od witryny bo naprawdę mi się podobała jak zwykle. - 15-06-30

Ja wizytuję codziennie niektóre strony internetowe aby przeczytać artykuły i recenzje, jednak ta strona daje jakość zapisu - 15-06-28

Witam. Czy mógłbyś udzielić mi informacji z której platformy używasz bloga? Zamierzam wkrótce utworzyć własny blog, ale mam trudny czas podejmowania decyzji między BlogEngine / Wordpress i Drupal / B2evolution. Pytam o to, ponieważ wydaje mi się że układ twojego bloga jest inny niż w większości blogów a szukam czegoś wyjątkowego. PS. Przepraszam za to że nie na temat, ale musiałem prosić! - 15-06-21. - Nie przeglądam na codzień blogów i nie mam rozeznania. Są ciekawsze blogi niż mój. Najlepiej sprawdzać na próbę każdy dostępny blog i wybrać najlepszy i najciekawszy. - kongi

Witaj! Jest to moja pierwsza wizyta na twoim blogu! Jesteśmy grupą wolontariuszy i rozpoczynamy nową inicjatywę w społeczności i w tej samej niszy. Twój blog daje nam cenne informacje do pracy - 15-06-21

Z powodu przerwy wakacyjnej z opóźnieniem pojawiają się komentarze i za to przepraszam - kongi.