30 lipca 2011

Dyktat Mediów

Media. Chodzi o reklamy w radiu, telewizji i w internecie. Są zbyt nachalne, krzykliwe i za głośne. Za duża częstotliwość reklam i jest ich za dużo. Zwłaszcza w nocy są dokuczliwe. Ciągłe ustawianie głośności narusza układ nerwowy. Człowiek ma jedną parę uszu. Jak słyszę przykładowo co 3 minuty, że Radio Pogoda to radio Pogoda, to dochodzę do wniosku, że prezenter ma słuchaczy za debili.  My jako słuchacze nie zgadzamy się na takie traktowanie. Częstotliwość i ciągłość reklam też można rozłożyć w czasie by nie tracić wątku np: filmu i skrócić czas emisji do rozsądnych granic - przykładowo 3 reklamy na godzinę. Jak za długo trwają reklamy to odbiorcy przełączają się na inny kanał a nachalność mediów jest już bezużyteczna. Można to zmienić zwłaszcza że reklamy powtarzają się a powtarzalność taka  ( co 20 minut ) działa tylko na nerwy. Albo program telewizyjny od 6 rano do 22 wieczorem jest taki sam  (prawie) na wszystkich kanałach. O tej samej porze filmy, telenowele, pr. rozrywkowe, wiadomości i inne. Co za dureń wpadł na taki pomysł ? Co innego teoria kiedy co nadawać by dzieci i młodzież nie miały dostępu do treści szkodliwych, a co innego rozsądek. Rozsądek nakazuje uszanować różne zainteresowania, poglądy i możliwości oglądania telewizji o różnych porach. Nie można stosować schematów co do czasu i rodzaju treści. Jeden może przykł. oglądać (bajki, filmy, wiadomości itd.) o godz. 8 rano drugi o 14 a trzeci o 20. Ważnym problemem z punktu widzenia słuchacza jest regulowanie procentowe ( 70% dla muzyki świata a 30% dla polskiej ) nadawania polskiej muzyki w radiu przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Głupota chyba nie zna granic.  Nie można zmuszać nadawców do takich niesensownych zachowań. Nadawcy w padli na głupi pomysł i nadają tylko polską muzykę od północy do 6 rano, by zaspokoić durne prawo, na szkodę własną i słuchaczy. Po prostu - nikt nie słucha takiego radia. Nadawana polska muzyka o tej porze na wszystkich stacjach jest nie do słuchania, gdyż jest brzydka jak diabli nocą. Co mają zrobić słuchacze, którzy posiadają tylko odbiornik radiowy, lubią głównie tylko muzykę światową a życie zmusza ich do obcowania z nocą ? Ja to bym szału dostał. I tak za dnia nie ma czego słuchać w radiu - głównie brzydka muzyka polska i zagraniczna poza R.POGODA i VOX FM. Trochę dobrej woli Krajowej Rady i można to zmienić, wychodząc na przeciw odbiorcom.  Służebność mediów publicznych nie polega na narzucaniu co odbiorcy mają słuchać, oglądać i kiedy, tylko na  przekazywaniu treści ( Dóbr Kultury ) potrzebnych z punktu widzenia Państwa, które są niezbędne i akceptowane przez odbiorców oraz to co lubią odbiorcy. Narzucanie tego czego nie chcą odbiorcy jest obrzydliwe i abonamet nie powinien być opłacany.  Płaci się tylko  za dobrze wykonaną usługę. Doprowadzanie odbiorców do agresji, wydaje mi się powinno być karane. Prawo do reklam, to nie wolnaamerykanka. Uwzględniać trzeba zdrowie słuchaczy i telewidzów. Telewizja publiczna i abonament to relikt reżimów (komuny), by wciskać kit i propagandę. Jeżeli już ma istnieć, to odpolityczniona i opłacana tylko z budżetu państwa. Dyktat mediów też powinien być kontrolowany. Chodzi o narzucanie tzw. trendów i mody, stylu bycia, politycznych i innych treści ( propagandy ukrytej ) które mogą być nie akceptowane przez odbiorców i szkodliwe. Każda ruda chwali swój ogon - powiedziała wiewiórka. Media nam wmawiają że rude są ładne. Każdy facet wie że to nie prawda. Wmawia się nam te bzdury by eksponować w mediach rude i zarabiać na reklamach rudej farby. Jak media narzucają swój dyktat to mamy na ulicy, w filmach i programach  głównie rude i farbowane na rudo i końca nie widać tej pseudo-mody obrzydliwej od lat 70-tych. Moda trwa góra pół roku. Dobra dłużej. Mody na rudo nie było nigdy ale media potrafią nam wmówić wszystko. To jest dyktatura właśnie. Albo narzucanie kolorów czy to włosów czy ubiorów. Też nie dobrze mi się tu robi, gdy w mediach słyszę że na wiosnę będą obowiązywały kolory czarne, szare, rude i czerwone. Umarł ktoś w mediach ? Skończyła się przecież komuna kiedy narzucano wszystko. Rozumiem tolerancje w mediach i chwała za to. Ale tolerancja nie polega na pokazywaniu tylko rudych, brzydot, murzynów i to zawsze na pierwszym planie i w tle. Każdy film amerykański ma głównych aktorów - ruda i murzyn. Czy to nie jest nękanie odbiorcy ? Jajo można znieść i telewizor wyrzucić bo to samo na wszystkich kanałach. W taki sposób wzbudza się nienawiść do tych osób. Odwrotny skutek źle rozumianej tolerancji. Takie działanie to nękanie odbiorcy. Każda rola w filmie i programie TV musi być obsadzona wg. scenariusza, a nie tym co pod ręką jakby nie można było wybrać aktorów którzy nie drażnią odbiorców. Co innego film dokumentalny. Tu nie można narzekać na osoby występujące w tych filmach, pod warunkiem że nie będzie się farbować na siłę na rudo głównych bohaterów i innych osób. Takie wymuszanie jest w każdym filmie dokumentalnym głównie w TVP INFO. Po prostu zmusza się odbiorców do oglądania tego czego nie chcą oglądać. Dyskryminuje się za to ładne dziewczyny. Nie ma ich. Zazdrość brzydkich i rudych dziewczyn nie pozwala ich pokazywać. Chyba media ( pracownicy ) mają kompleksy bo pracują tam same rude ( prawie ). Widać to po osobach które dłużej przebywają w mediach i występują później na antenie. Takie osoby upodobniają się do rudych na zasadzie - kto z kim przystaje takim się staje. Tak poszerza się grono rudych i rudopodobnych w programach TV. Bardzo rzadko pojawiają się ładne dziewczyny na ekranie. Należy skasować reklamy rudej farby i czerwonej. Na rudo to każda głupia się ufarbuje. Na blond i na brunetkę nie każda. Producent farb na tym żeruje i pcha się do mediów z reklamami. Tylko czyim kosztem ? TV żeby zarobić będzie reklamować nawet gówno. Można informować o zmianach przykł. w modzie, ale nie narzucać co ma być trendy.  Niech każdy odbiorca sam wybierze. Proponuję przerzucić dźwięk z TV do radia ( kto chce ). Większy pożytek niż radio w internecie. Wtedy będzie wybór. Proponuję m.in. zmienić prowadzącą program na TVP INFO pt: "Alchemia Zdrowia" z rudej na inną gdyż ten program ma znaczenie dla dużej widowni. Nie ma ludzi niezastąpionych. Z ostatniej chwili  ( 10.08.2011r.)- coś drgnęło ; prezes KRRiTv ogłosił, że będą karani nadawcy, którzy łamią prawo o dopuszczalnej głośności reklam w mediach. Dobre i to na początek. Teraz niech zajmie się resztą problemów dla dobra Radia, TV i odbiorców. Niech media będą przyjazne dla wszystkich. Dosyć dyktatury. 

Brak komentarzy: